Kto pracuje w agencji kreatywnej?

agencja kreatywna

W naszych wyobrażeniach agencja kreatywna to sztab specjalistów od marketingu i PRu, którzy podczas zebrań projektują reklamy wizualne. Rzeczywistość jednak prezentuje się inaczej. W większości agencji faktycznie pracuje wielu specjalistów, jednak każdy z nich zna się na czymś innym. Jakie umiejętności i zawody okazują się przydatne w agencjach interaktywnych?

Osoby o zacięciu technicznym zawsze są potrzebne w agencji. Informatycy tworzą strony internetowe, które służą wizerunkowi marki i czuwają nad ich funkcjonowaniem. Wiele zajęć mają także graficy komputerowi projektujący plakaty, billboardy czy reklamy umieszczane w czasopismach. Ich umiejętności są potrzebne również podczas tworzenia animacji czy logo. Agencja jest również odpowiednim miejscem dla osób z doświadczeniem dziennikarskim. Obecnie wiele kampanii reklamowych polega na prowadzeniu działań promocyjnych poprzez portale społecznościowe, co w praktyce oznacza tworzenie postów, artykułów czy odpowiadanie na komentarze.

Nad wizerunkiem danej marki pracuje wiele osób. Niezwykle istotne jest jednak to, aby wizerunek kreowany w różnego rodzaju reklamach był spójny. Dzięki temu potencjalny klient będzie wiedział, z czym kojarzyć markę. „Skuteczna reklama powinna budzić odpowiednie skojarzenia, tak, aby ludzie sięgali po dany produkt ze względu na sentyment i przywiązanie emocjonalne.” – podpowiada ekspert z agencji reklamowej Funktional. Należy jednak pamiętać, że zupełnie inaczej reklamuje się produkty przeznaczone dla dorosłych niż te skierowane do dzieci. W związku z tym skuteczna reklama może przybrać naprawdę odmienne formy.

Czy chwytliwe, nierzadko irytujące piosenki pojawiające się w reklamach to dobry zabieg marketingowy? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Chociaż takie melodie faktycznie sprawiają, iż produkt jest rozpoznawalny i kojarzony ze swoją funkcją, nie zawsze wywołują zwiększone zainteresowanie nim wśród klientów. Takie przypadki należy jednak rozpatrzyć indywidualnie. Popularne virale, czyli opublikowane w sieci materiały video udostępniane wielokrotnie, często okazują się skuteczne, mimo niezbyt dużej wartości merytorycznej.

Na skuteczność reklamy składają się takie czynniki jak jakość jej wykonania, dopasowanie formy do zamierzeń i profilu potencjalnych klientów, estetyka i oryginalność. Niełatwo przewidzieć, czy dana reklama okaże się sukcesem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *